Medlemsärenden

BLI MEDLEM I HISTORISKA FÖRENINGEN

Historiska föreningen hälsar alla historieintresserade att ansluta sig som medlemmar. Medlemskap ger som en betydande förmån en prenumeration på Historisk Tidskrift för Finland, en av de ledande facktidskrifterna i historia i Norden. De medlemmar som så önskar får regelbundet information om Historiska föreningens programaftnar, seminarier och annan verksamhet genom medlemscirkulär per post och e-post.

Medlemsavgiften år 2019 är 45 euro för ordinarie medlem, 25 euro för studerande och 20 euro för medlem av samma hushåll (inkluderar inte Historisk Tidskrift för Finland). Medlemsavgiften i utlandet är 45 euro.

Ansökan om medlemskap görs skriftligen via nätet eller per post till föreningens styrelse under adress: c/o Vetenskapernas Hus, Kyrkogatan 6, 00170 Helsingfors.

Före du ansöker om medlemskap ber vi att du bekantar dig med vår registerbeskrivning.

För adressförändringar, kontakta föreningen per medlemsblankett eller per post: c/o Vetenskapernas Hus, Kyrkogatan 6, 00170 Helsingfors.

3.3.2019

25.4.2019 Föredragsafton: Den finlandssvenska arbetarrörelsen i klass och genusperspektiv

Historiska föreningen inbjuder till en föredragsafton om den finlandssvenska arbetarrörelsen och dess »

3.3.2019