Medlemsärenden

BLI MEDLEM I HISTORISKA FÖRENINGEN

Historiska föreningen hälsar alla historieintresserade att ansluta sig som medlemmar. Medlemskap ger som en betydande förmån en prenumeration på Historisk Tidskrift för Finland, en av de ledande facktidskrifterna i historia i Norden. De medlemmar som så önskar får regelbundet information om Historiska föreningens programaftnar, seminarier och annan verksamhet genom medlemscirkulär per post och e-post.

Medlemsavgiften år 2019 är 45 euro för ordinarie medlem, 25 euro för studerande och 20 euro för medlem av samma hushåll (inkluderar inte Historisk Tidskrift för Finland). Medlemsavgiften i utlandet är 45 euro.

Ansökan om medlemskap görs skriftligen via nätet eller per post till föreningens styrelse under adress: c/o Vetenskapernas Hus, Kyrkogatan 6, 00170 Helsingfors.

Före du ansöker om medlemskap ber vi att du bekantar dig med vår registerbeskrivning.

För adressförändringar, kontakta föreningen per medlemsblankett eller per post: c/o Vetenskapernas Hus, Kyrkogatan 6, 00170 Helsingfors.

3.12.2019

Gunnar Mickwitz pris till filosofie magister Johanna Rehn

Filosofie magister Johanna Rehn belönas med det 28:de Gunnar Mickwitz priset för »

27.10.2019

20.11.2019 Höstmöte och föredragsafton med Marko Lamberg: ”Malin Matsdotters liv – från en österbottnisk allmogekvinna till en levande bränd häxa”

Historiska föreningen sammanträder till stadgeenligt höstmöte onsdagen 20 november 2019 kl. 17.15 »

27.10.2019

29.10.2019 Programafton: Nytt på forskningsfronten!

Vill du veta mer om vilken forskning som för tillfället pågår inom »