16.11.2017 Seminarium: ”Eagles of the past and of today” International Conference at the National Archives of Finland

18.10.2017

Historiska föreningens medlemmar har möjlighet att delta i det internationella seminarium om imperiepolitik och imperialism som ordnas på Finlands riksarkiv med anledning av Finlands 100-årsjubileum den 16 november 2017. Seminariet som närmar sig temat både ur stormakternas och mindre randstaters synvinkel, behandlar imperiernas fall under och efter första världskriget, moderniseringsprocesser i både nya och gamla imperier under mellankrigstiden och de förändrade maktförhållandena mellan imperier samt stormaktspolitik från andra världskriget fram till idag.

Seminariet är gratis och kaffe ingår. Lunch till självkostnadspris. Historiska föreningens deltagarkvot är begränsad till 15 personer i anmälningsordning. Anmälningen är bindande. Kom ihåg att skriva ”Historiska föreningen” i fältet för organisation. ANMÄLNINGSBLANKETT

Ytterligare information om anmälningen och seminariet lämnas av Merja Hykkönen vid Riksarkivet (merja.hykkonen@arkisto.fi , tel. 050 558 8507).

VÄLKOMMEN!

Seminarieprogrammet under Aktuellt program

6.9.2018

12.10.2018 Utställningsbesök: Amos Rex